2009. május 9., szombat

Nem szeretem Gesztesit

Azt hiszem életem egyik legrosszabb éjszakáján vagyok túl. Volt benne fulldoklás, hányásba torkolló köhögés, laktóz és egyéb allergia, 38 fokos láz, kisebb önkívület, vér, verejték és könnyek. És ebben nincs egy cseppnyi túlzás sem.
Viszont sikerült végre kiolvasnom két rosszullét között azt a könyvet, amit már 2 hete(!) olvasok. Ami gyakorlatilag minősíti magát a könyvet is. Nálam egy jó könyv kb. 1 napig tart, mert falom a betűket, és mert érdekel, leköt, izgalmas... stb. A Gyűrűk Ura mindhárom kötete nekem max. 2 nap. Egy vastagabb Harry Potter pedig egy. Életem legrosszabb könyve A babó egy hónapig tartott, mentségemre legyen szólva, hogy azzal minden Gyűrűk Ura rajongó egyetért, miszerint A babó a világ egyik legelcseszettebb fordítása. Köszönjük Göncz Árpi!
De vissza ehhez a könyvhöz, amit már két hete olvasok. Bulvár könyv. Magyar bulvár. Tudod az a fajta, amit a Storyban és a Bestben nyomnak. Az a fajta, amit Anyánál pont egy pisilés alatt végigolvasok. Ezt a könyvet Gesztesi Károly színművész írta. Ez után a könyv után egyszerűen Karcsi, és nincs utána semmilyen művész úr megszólítás.
Szóval a Karcsi. Régebben bírtam a pasast, Shrek magyar hangját. Örültem mikor összejött a Liptaival, főleg, hogy láttam azt a színdarabot, amiben állítólag... és igen ízzott körülöttük a levegő. A könyv után csak gratulálni tudok Klaudiának, hogy szétmentek, szerintem ez volt élete legjobb döntése, annak ellenére, hogy már ő sem szimpata.
De megint elkanyarodtam, nem lesz ebből összeszedett poszt érzem én. Nah, szóval, kb. a huszadik oldalon végre meg tudtam fogalmazni, hogy mi is a gebasz. Tudod, van az a szitu, mikor a barátnőiddel üldögélsz egy kocsmában, bárban, vagy akárhol és egyszer csak hozzátok csapódik a helyi vagány, a mata részeg kúróbajnok, aki a fejébe vette, hogy a közületek legcsinosabb lányt ő ma éjjel megdönti. Dumál, dumál az isten tudja miről, miközben önmagát fényezi, hogy mekkora kan ő valójában és micsoda menő gyerek. Egy ponton túl már ez annyira terhes, hogy hátra se nézve továbbálltok. Nah, ez a könyv is kb. erről szól. Gesztesi Karcsi Magyarország helyi vagánya, a mata részeg kúróbajnok.
A könyv nagyjából erről szól. Karcsi iszik, nőzik, néha szerepel ebben-abban, lenézi a pórnépet, akik miatt voltaképp ilyen jól megél. A stílusa olyan, minta egy átmulatott éjszaka után próbált volna minden egyes mondatot papírra vetni. Nevetséges. És két hétig tartott, mire elolvastam. Két hét, csak azért mert van az a hülye szokásom, hogy soha nem hagyok félbe könyvet. Áhhh... azt meséletem már, hogy milyen rettenetes éjszakám volt? És ezt csak tetézte ez a könyv.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése